Høstens vakreste eventyr - Snart fylke- og kommunevalg

Det nærmer seg valg 2023. Det skal også i år avholdes skolevalg i forbindelse med fylkes- og kommunevalget 2023.

Bilde av fire personer fra Fremskrittspartiets ungdom  - Klikk for stort bilde

Nordkapp videregående skole har hatt sitt første besøk av ett av ungdomspartiene som stiller lister til valget 2023.

Det var Fremskrittspartiets ungdom (FpU) som startet valgkampen med et besøk ved skolen tirsdag 25. april 2023. FpU hadde stand i inngangspartiet til skolen, her kunne elever ved vår skole besøke standen etter eget ønske.

Skolevalget er en viktig indikator for fylkes- og kommunevalget, som avholdes 11. september 2023 i hele Norge. Skolevalget gir en antydning eller indikator på hva valgresultatet kan komme til å bli i fylke- og kommunevalget, i tillegg er dette en opplæring i demokrati for elevene.

Nordkapp videregående skole vil avholde valgdebatt og skolevalg i begynnelsen av september 2023.